חיפוש
Close this search box.

מתח, עייפות יותרת הכליה

רוב האנשים מודעים לצורות הברורות של מתח המשפיעות על בלוטת יותרת הכליה: הגבלת שעות העבודה, נהיגה בזמן שיש הרבה תנועה, בעיות כלכליות, בעיות בחיי נישואים, אובדן עבודה ואתגרים רגשיים ופסיכולוגיים רבים אחרים של חיים מודרניים.

אולם ישנם גורמים נוספים שלרוב לא נלקחים בחשבון כשחושבים על "סטרס" והם מכבידים באותה מידה על בלוטת יותרת הכליה. אלה כוללים שינויים במצב רמת הסוכר בדם, הפרעות בתפקוד מעיים, רגישות למזון (בעיקר גלוטן), דלקות כרוניות, רעלנים סביבתיים, בעיות אוטואימוניות ודלקות. כל המצבים האלו הם סיבה לדאגה בכך שהם מחלישים את בלוטות יותרת כליה. בהקשר זה, הסטרס מוגדר בהרחבה ככל דבר שמפריע לאיזון הטבעי של הגוף (הומאוסטזיס).

עייפות פיזית ו / או נפשית היא אחת התלונות הנפוצות ביותר, לעייפות יותרת הכליה יש קשת רחבה של סימפטומים שהם אמנם לא ספציפיים אך לרוב מתישים. תחילתו של מצב זה היא לעתים קרובות איטית וחתרנית. למטופלים נאמר שהם לחוצים וצריכים ללמוד להירגע יותר. יכולת ההתמודדות עם הלחץ היא המפתח להישרדות, והמרכז השולט בלחץ בגוף שלנו הוא בלוטת יותרת הכליה. כל עייפות של יותרת הכליה או חוסר יכולת להתמודד עם הלחץ כמו שצריך יובילו להפרעות פיסיולוגיות ולמספר עצום של סימפטומים.

חזרה ל:הקשר בין בלוטת התריס לבלוטת יותרת הכליה

בכל שאלה חייגו אלינו